Ik heb een nieuw logo!

De afgelopen periode ben ik achter de schermen druk bezig geweest met nieuwe plannen voor mijn blog.
Mijn blog ging online in januari 2013 en inmiddels is het ook mijn (fulltime) baan geworden.

Ik vind nog steeds dat ik de leukste baan van de wereld heb en zie mezelf vooralsnog ook niet iets anders doen, maar…. af en toe is het goed om even met een frisse blik te kijken naar waar je staat, wat je wilt en wat je eventueel anders kunt gaan doen.
In de afgelopen vijf jaar heb ik veel verschillende dingen geprobeerd en gedaan met mijn blog en voor mezelf echt ontdekt wat wel of niet werkt en waar ik mij (niet) prettig bij voel.

Binnenkort krijgt de site een make over!
Niet alleen een nieuwe layout, maar ook een andere indeling en rubrieken. Hier zal ik meer over vertellen, wanneer het online staat.
Maar bij een nieuwe site, vond ik dus ook een nieuw logo passen.
Ik was erg gehecht aan mijn oude logo, maar na vijf jaar vond ik het tijd voor iets anders. 
Foto: de voormalige header van mijn blog, met daarin mijn geliefde vorige logo.

Mijn vorige logo was ontworpen door een lieve vriendin en het was ook een eerbetoon aan mijn Oma (wiens naam ‘Maria‘ mijn dochter en ik ook hebben). Dus dit was wel een beetje een dingetje voor mij om afscheid van te nemen.
Het verhaal achter dit logo kun je HIER teruglezen.

Het vorige logo betekende persoonlijk dus veel voor mij, maar het gaf na al die jaren bloggen niet goed de stijl of inhoud van mijn blog weer. En (minor detail) ook stond mijn blognaam er niet in (die is er in de header los bijgeplaatst). Dit was iets wat ik nog heel graag wilde, mede omdat mijn blognaam vaak voor verwarring zorgt (lees HIER maar terug).

Na een aantal jaren fanatiek bloggen op deze website, weet ik steeds beter welke kant ik op wil en wat er (niet meer) bij me past.
Ik ben niet de meest serieuze blogger. Ik maak foto’s die geschikt zijn voor kleurenblindtesten, schrijf vaak dingen met een knipoog of laagje sarcasme en houd dingen (DIY’s of recepten bijvoorbeeld) vooral simpel, luchtig en vrolijk.

Maar ondanks die kleurexplosies en knipogen, heb ik ook een ‘dark side’ en snijd ik op mijn blog ook wel eens minder blije onderwerpen aan (zoals de wens voor een roze doodskist en gekleurde tulpen op mijn begrafenis) of schrijf ik over dingen die me na aan het hart liggen (zoals pleegkinderen of het belang van stamceldonatie).

Al deze elementen wilde ik laten terugkomen in een speels logo en hiervoor heb ik de hulp ingeschakeld van Nicole, van het bureau Ginger and Milk.

De reden waarom ik Nicole heb benaderd, is omdat zij ook het logo van mijn favoriete ontwerper Rommydebommy heeft gemaakt (ik heb een girl crush op Rommy: zij is mijn Katy Perry!).

Ik heb echt LANG gezocht naar logo’s die ik mooi vond of die qua stijl en smaak overeenkomen met wat bij mij past en tja… het logo van Rommy was eigenlijk de enige waar ik echt enthousiast van werd 🙂

Voor Nicole moest ik info en voorbeelden verzamelen, van dingen die me aanspreken en wat ik absoluut wel en niet wilde.
Tijdens deze zoektocht en het bij elkaar sprokkelen van plaatjes, bedacht ik wel af en toe: ‘Shit, wat is dit eigenlijk allemaal kinderachtig…!’
Maar hier heb ik ook even goed over kunnen nadenken en tja, newsflash: dat ben ik ook en dit hoor ik al jaren. Dit is niet per definitie iets negatiefs 🙂

Toen ik bijvoorbeeld Design & Styling studeerde, haalde ik in het eerste jaar al mijn vakken moeiteloos, behalve twee ontwerpopdrachten.
Keer op keer kreeg ik het keiharde commentaar van docenten dat wat ik had gemaakt technisch goed in elkaar zat, maar dat het ‘te kinderachtig‘ of ‘te kleurrijk‘ was en dit vond ik zo frustrerend en oneerlijk.
Dat is namelijk een kwestie van smaak en smaken verschillen nou eenmaal. En na 30-something jaren op deze aardbol weet ik inmiddels ook wel dat er VEEL mensen zijn die mijn smaak niet delen of mijn roze kerstboom niet kunnen waarderen.

Ondanks dat mijn smaak en stijl in de afgelopen jaren wat minder explosief en rustiger zijn geworden (meer pasteltinten in plaats van schreeuwerige kleurtjes en printjes bijvoorbeeld), vinden veel mensen de dingen die ik draag/doe/koop nog steeds een beetje ‘heftig’ of ‘gek’.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit over tien jaar heel erg anders zal zijn, dus dan kan ik het maar beter omarmen, right?
Dit is wie ik ben en ik word er blij van.

Tromgeroffel…. het eindresultaat is…. dit:

logo hare maristeit

Ik ben er superblij mee en het gaat goed passen bij de nieuwe layout die binnenkort online staat!

Het was misschien logischer geweest om het nieuwe logo tegelijk met het nieuwe design te presenteren. Maar ik ben enthousiast en wilde het meteen laten zien en jullie ook alvast de kans geven om eraan te wennen 😉

Ik hoop dat jullie het ook een leuk logo vinden!

0

Reader Interactions

Comments

  1. Heel leuk en kleurrijk, past zo goed bij je blog! Heel tof ook om het moodboard te zien, dan zie je echt dat het logo uit al die verschillende elementen is opgebouwd, maar dan in een Hare Maristeit-jasje gestoken. Dat heeft ze écht knap gedaan.

  2. Ik lees al een tijdje mee op je blog en het was al even geleden dat ik langskwam. Je nieuwe logo is ontzettend mooi geworden, maar dat vind ik van je oude logo ook hoor. Je hele site is eigenlijk heel leuk,haha. Ben heel benieuwd naar je make over.

  3. Prachtig! Fucking Perfect zou je best mogen zeggen🌈.Wat een keuze stress zal dat geweest zijn die vele lettertype’s & kleurstellingen het is heel gaaf geworden nu moet je wel opschieten met de rest hoor , je maakt iedereen nieuwsgierig!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *