Vandaag viel ‘ie op de deurmat bij abonnees: de nieuwe Twinkle.
Twinkle is het grootste onafhankelijke, actuele en inspirerende kennis- en informatieplatform voor e-commerce ondernemers en professionals in Nederland. Twinkle brengt naast nieuws, achtergronden, praktijkcases en research ook persoonlijke verhalen, zowel in een online als offline magazine.
Voor wie mij nog niet zo lang volgt: ik heb vier jaar lang een succesvolle webshop gerund en deze in februari 2014 verkocht. Twinkle heeft in de nieuwste offline editie een artikel gewijd aan webwinkeliers die om verschillende redenen met hun onderneming gestopt zijn. Hier heb ik een bijdrage aan geleverd.
Nog steeds krijg ik mails van voormalige klanten: met vragen of ik een webadresje weet voor een bepaald product of merk dat wij ‘vroeger’ verkochten, of om te melden dat ze mij zo missen. Een geweldig compliment natuurlijk! Maar ik krijg ook berichtjes van webwinkeliers, die mijn advies of feedback willen voor hun webshop, social media kanalen of online marketing campagnes.
Het lijkt soms misschien alsof ik fulltime koekjes aan het bakken ben en over fluffy dingen blog, maar achter de schermen ben ik druk bezig met het analyseren van webwinkels en het aansturen van webwinkeliers.
Wat ik overigens wel ironisch vind: nu ik fulltime aan het bloggen ben, reageren mensen precies zo laconiek als toen ik met de webshop startte. Natuurlijk is dit werk geen rocket science en hoef je er geen universitaire studie voor afgerond hebben. Maar het verbaast me nog steeds hoeveel mensen denken dat je dit een paar uurtjes per dag gewoon even ‘ernaast’ doet.
‘Beetje schrijven, af en toe wat op facebook smijten en eens in de week wat op Twitter roepen’.
Als je werkelijk succesvol wilt zijn, dan red je het hiermee niet, zowel als webwinkelier of als blogger. Het is een meer dan fulltime commitment waar je trouw aan moet zijn en waarin je gedreven moet zijn. Daarnaast moet je kennis hebben over SEO, je doelgroep kennen en constant bijspijkeren over alles wat er over e-commerce, social media en trends te leren valt. En last but not least: je moet ook nog eens authentiek en origineel zijn, de Nederlandse taal goed beheersen en dit in correcte metateksten weten te vertalen. Dit wordt naar mijn idee nog steeds door veel, heel veel mensen onderschat.
Over dit onderwerp denk ik de laatste tijd vaak na. Ik weet niet of er veel andere bloggers of webwinkeliers mijn blog lezen, maar: zouden jullie het leuk vinden als ik vaker ’tips & tricks’ m.b.t e-commerce of social media zou delen op mijn blog? Laat het weten in de comments!
Klik HIER om de scan (.pdf) van het artikel in Twinkle te lezen en HIER voor de online publicatie zonder foto’s.
9 reacties
Leuk om te lezen! En ik zie graag tips & tricks verschijnen 😀
Zijn er nog specifieke onderwerpen die je aanspreken?
Ja, dat lijkt me zeker leuk om over te lezen!
En over welke onderwerpen zou je graag meer willen lezen?
Doen, die tips&tricks! Alles omtrent bloggen, social media en apps vind ik reuze interessant. Vooral de overwegingen of afwegingen.
Wat mij ook altijd boeit: cadeautips. Want telkens zit ik met mijn handen in het haar als ik een man wat cadeau wil doen. Of diy-dingen voor in huis. Trakteerideeen voor groot en klein. Hoe krijg je weer greep op chaos? Orde, structuur en rust in huis en hoofd. Makkelijke recepten (die je ook nog es kunt invriezen). Sinterklaas en kersttips (ik ben er al helemaal klaar voor). Lijstje van je top 10 leukste quotes. Welke do’s en dont’s heb je ivm schoonheidsproducten, make up. Etc etc. 😀
Leuk, je noemt onderwerpen die ik al behandel en waar ik ook verder mee ga, dus je bent op het juiste adres 🙂
Voor mannen shoppen blijf ik lastig vinden! Wat betreft orde, structuur & rust (in huis & hoofd) daarin ben ik me nu aan het verdiepen, wordt vervolgd 😉
Ik zou ook heel graag tips & trics lezen. Ik ben nl. zelf startend ondernemer: TripleB handgemaakte sieraden. Ik ben druk bezig mijn webshop online te krijgen, dus tips zijn altijd welkom!!
Dat klinkt heel goed.
Happy Friday Xoxo